søndag 10. april 2016

Asker og Bærum og lokalhistorie på nett

Jeg fant, jeg fant! Jeg roter ofte rundt på internett og samler opp sånt som kan komme til nytte, som en annen Askeladd. Det hender ofte jeg snubler over fantastiske ting, som her på slektshistoriewiki - en hel diger lang liste med linker til digitaliserte bygdebøker og alle slags gamle og nye lokalhistoriske bøker fra Asker og Bærum, kirkehistorie, skolehistorie, velhistorie, lag- og foreningshistorie og jeg vet ikke hva!

Her er lista for Asker.
Og her er lista for Bærum

Til og med den fortreffelige sogneprest Neumanns Bidrag til statistisk-oeconomisk Kundskab om Asker Præstegjeld med Tabellarisk Oversigt af Asker Præstegjeld i Aaret 1817 finner du link til på lista.

Og her er resten av Akershus og Norge. Her er Norgeshistorie og verdenshistorie, her er sosiologi og samfunnsforhold og politikk. Så har vi alt på ett sted.